Veyron
2005-öt írunk, amikor a Volkswagen konszern, de már francia gyártású Bugatti piacra dobta az 1001 lóerős Bugatti Veyron 16.4-et, mely a sorozatgyártású autók kategóriájában világrekord sebességet, 407 km/h-t ért el közúton. Érdekessége a sebességrekord megdöntésének, hogy az adott közúton oda és visszafele is el kellett érnie a rekordot, így számított csak hivatalosan is rekordnak. Sorozatgyártott autónak az a szuperautó minősül, melyből minimum 30 darabot gyárt az adott márka.
Összesen 500 darabot gyártottak a Veyronból, először az alap 16.4 verziót, később a GrandSportot, GrandSport Vitesset és Supersportot. Mindegyik verzióból több egyedi, vagy kis darabszámban gyártott különkiadás kísérte, ilyen a Legends Edition 6 tagja, vagy a linken megtalálható többi kiadás (Veyron Modellek).
Szinte mindegyik Veyron kiadás rekordot döntött. A GrandSport Vitesse World Record Edition a világ leggyorsabb nyitott tetős közúti autója lett, míg a Supersport megdöntötte a 16.4 abszolút rekordját, így a 407 km/h helyett a világrekord a 431 km/h lett.