A sávos támogatási rendszerrel érdekes helyzet alakulhat ki a piacon, hiszen lesznek olyan modellek, amelyek ára épp a sávhatárra kerül. Ezeknél a modelleknél az importőr vagy kereskedők egy kisebb, akár 100 ezer forintos engedménnyel 2 milliós árengedményt adhatnak a vásárlóknak.
Az árcsökkenésnél kevésbé kellemes mellékhatása az új rendszernek, hogy a „fapados” autók vásárlását ösztönzi. Ha például egy autó csak metálfényezés és bőrülés nélkül kapja meg a nagyobb támogatást, az méltányolható. Az is megemészthető, ha egy többféle akku kapacitással kínált modell csak a kisebb akkumulátorral fér be a limit alá. Ami igazán kellemetlen, ha a modern, biztonságot növelő vezetéstámogatási funkciókról kell lemondanunk a nagyobb támogatás reményében, hiszen ezek jelentős mértékben növelik a közlekedés biztonságát, de a gyártók általában csak a magasabb áron kínált felszereltséghez adják ezeket.
Az interneten megtalálható árlisták alapján összegyűjtöttük és besoroltuk néhány kategóriába a jelenleg (vagy a közeljövőben) kapható elektromos autókat.
Az első kategória egyértelmű, van ugyanis néhány olcsóbb kisautó, amelyeknél akár minden extrát beikszelhetünk a megrendeléskor, mindenképp megkapjuk a 2,5 milliós összeget:
- Škoda CITIGOe iV 6 549 349 Ft*
- Smart EQ Fortwo 7 250 430 Ft
- Volkswagen e-UP 7 518 400 Ft*
- Smart EQ Forfour 7 440 930 Ft
- Smart EQ Fortwo cabrio 8 355 330 Ft
* A hármasikrek Škoda és Volkswagen változata jelenleg nem konfigurálható, így a listaár a korábbi, jelenleg nem elérhető konfigurátorból származik.