Tényleg van 2,5 milliós állami támogatást?

A sávos támogatási rendszerrel érdekes helyzet alakulhat ki a piacon, hiszen lesznek olyan modellek, amelyek ára épp a sávhatárra kerül. Ezeknél a modelleknél az importőr vagy kereskedők egy kisebb, akár 100 ezer forintos engedménnyel 2 milliós árengedményt adhatnak a vásárlóknak.

Az árcsökkenésnél kevésbé kellemes mellékhatása az új rendszernek, hogy a „fapados” autók vásárlását ösztönzi. Ha például egy autó csak metálfényezés és bőrülés nélkül kapja meg a nagyobb támogatást, az méltányolható. Az is megemészthető, ha egy többféle akku kapacitással kínált modell csak a kisebb akkumulátorral fér be a limit alá. Ami igazán kellemetlen, ha a modern, biztonságot növelő vezetéstámogatási funkciókról kell lemondanunk a nagyobb támogatás reményében, hiszen ezek jelentős mértékben növelik a közlekedés biztonságát, de a gyártók általában csak a magasabb áron kínált felszereltséghez adják ezeket.

Az interneten megtalálható árlisták alapján összegyűjtöttük és besoroltuk néhány kategóriába a jelenleg (vagy a közeljövőben) kapható elektromos autókat.

Az első kategória egyértelmű, van ugyanis néhány olcsóbb kisautó, amelyeknél akár minden extrát beikszelhetünk a megrendeléskor, mindenképp megkapjuk a 2,5 milliós összeget:

  • Škoda CITIGOe iV 6 549 349 Ft*
  • Smart EQ Fortwo 7 250 430 Ft
  • Volkswagen e-UP 7 518 400 Ft*
  • Smart EQ Forfour 7 440 930 Ft
  • Smart EQ Fortwo cabrio 8 355 330 Ft

* A hármasikrek Škoda és Volkswagen változata jelenleg nem konfigurálható, így a listaár a korábbi, jelenleg nem elérhető konfigurátorból származik.

Néhány típusnál fapados modellt kell választanunk a nagyobb támogatásért

A második kategória már érdekesebb. Ezeknél az autóknál az alapmodell becsúszik a magasabb támogatás határa alá, de ha jobban felszerelt autót választunk, vagy az opciós listán szeretnénk bejelölni néhány extrát, már könnyen kicsúszunk, esetleg az alkudozási képességünkön múlhat, hogy alap piros, vagy metál bordó autót veszünk.

A harmadik kategória talán a legizgalmasabb. Ebben a csoportban már az alapmodell listaára is kicsúszik a limitből, de maximum 1 millió forinttal, tehát itt egy importőri vagy kereskedői árengedmény dupla jelentőséggel bír.

Alapmodell induló ára és jól felszerelt modell induló ára:

  • Honda e 11 099 000 Ft Vs 12 499 000 Ft
  • Hyundai Ioniq electric 11 290 000 Ft Vs 12 890 000 Ft
  • Opel Corsa-e 11 400 000 Ft Vs 11 960 000 Ft
  • Hyundai Kona electric 39 kWh 11 199 000 Ft Vs 12 049 000 Ft
  • Kia e-Niro 39 kWh 11 499 000 Ft Vs 12 449 000 Ft
  • Peugeot e-208 11 565 000 Ft Vs 13 515 000 Ft
  • Peugeot e-2008 11 590 000 Ft Vs 13 840 000 Ft
  • Volkswagen e-Golf 11 640 000 Ft Vs ??
  • Nissan e-NV200 furgon 11 938 000 Ft Vs 12 966 700 Ft

A prémium modelleket nem támogatják
Ezek a modellek szinte biztosan nem lesznek jogosultak a magyar állami támogatásra.

  • Ford Mustang Mach-E
  • Opel Vivaro-e
  • Polestar 2
  • Tesla Model S
  • Tesla Model 3
  • Tesla Model Y
  • Tesla Model X
  • Volvo XC4 Recharge
  • Porsche Taycan
  • Jaguar I-Pace
  • Audi e-tron
  • Mercedes-Benz EQC
  • Mercedes-Benz EQV